Stuffffff - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu Stuffffff - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu

Stuffffff

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Maart 2012 | Nederland, Maastricht

Hoihoi allemaal,

Deze week was een heel vermoeiende week. Iedereen kwam wel weer vol energie terug, maar al maandagmiddag, en vooral dinsdagmiddag was dat level alweer naar 0 gedaald.
Er is niet zo heel veel gebeurd deze week, maar toch niet niks. Woensdag had ik een scheikundetest en donderdag een natuurkundetest, goeie timing dus… Naja, uiteindelijk heb ik me daar ook doorheen geslagen en nu is het alweer projectweek. In eerste instantie zouden Sebastiaan (NL), Jaya (Sint-Maarten) en ik proberen bij het ziekenhuis vrijwilligerswerk te doen, maar dit lukte uiteindelijk niet. Dus ga ik maandag, dinsdag en woensdag een project doen waarbij we in contact komen met meiden van onze leeftijd die om de een of andere reden niet meer op een gewone school kunnen functioneren en daarom gaan wij gezellig tijd met ze doorbrengen, ook met het doel om ze toch het idee te geven hoe belangrijk het is om je school af te maken. Ik ben benieuwd!
Projectweek valt deze keer samen met Adelboden, de trip naar Zwitserland waarbij ze wandelen door de bergen en sneeuw en stuff. Ik vond het jammer dat ik niet mee kon, maar ik heb ze wel gisterochtend nog even uitgezwaaid.

Donderdag was een rare dag. Tijdens een meeting met de mensen van mijn service hoorden we dat op diezelfde dag het de laatste keer zou zijn dat we deze activiteit als service onderdeel deden. We blijven dus wel actief bij dezelfde organisatie, maar niet bij dezelfde activiteit, en dus ook niet meer dezelfde mensen. We worden nu gekoppeld aan een tweedejaars waarmee we dan samen in duo’s activiteiten gaan doen om hun taken over te dragen aan ons. Ik ga samenwerken met Theresia (
Indonesië). Ik weet nog niet precies wat we gaan doen, maar dat komt later wel.
Daarnaast hoorden we donderdagavond (sommigen al eerder op de dag) dat één van de boarders ons ging verlaten. Artem uit Rusland had vanwege medische redenen besloten om naar huis te gaan, en niet meer terug te komen. Het was vrij abrupt aangezien iedereen het pas donderdag hoorde en hij donderdagavond al weg ging. Ook al kende ik hem niet zo goed, het was toch moeilijk en vreselijk om iemand uit onze UWCM community te zien vertrekken. :(

Vrijdag was er weer een Global Concerns. Dit keer gegeven door Melissa (Mexico) en Olivia (VS) over het issue van ‘America’. Een inwoner van de Verenigde Staten noemen we een Amerikaan, niet een USA’an (want dat is geen woord), maar iemand uit een ander deel zij het van het continent Noord-Amerika zij het van het continent Zuid-Amerika, voelen dat zij vrij zouden moeten zijn om zichzelf Amerikaan te noemen, ze wonen immers in het continent Noord/Zuid-Amerika. En vooral de mensen uit Midden- en Zuid-Amerika voelden zich hier niet goed bij omdat als ze zeggen ‘ik kom uit Amerika’, iedereen gelijk aanneemt dat ze de VS bedoelen, terwijl dat niet zo is. Het werd een vrij verhitte discussie waarbij Olivia helaas de enigste uit de VS was terwijl er wel ongeveer zo’n 11 Latino’s waren. Er kwam een hoop standplaatsgebondenheid bij kijken en het in de groep gooien van meningen. Echte discussie kwam er hierdoor wat minder, maar ik vond het erg interessant te zien hoe iedereen hier over dacht aangezien het voor mij een compleet onbekend issue was.

Gisteren heb ik wat geshopt, de hele kamer eens goed schoongemaakt en een wandeling gemaakt met Jaya naar een deel van de stad waar we nog nooit echt geweest waren. Het was een prachtige dag, net als het begin van vandaag en vandaag ben ik dan ook met Jaya naar Valkenburg geweest. We stapten vol goede moed op de trein, waar ik eventjes vergat dat ik bij Veolia moest inchecken en niet bij de NS, maar toen ik weer wilde uitchecken bij de NS wilde mijn OV-chip niet echt meer meewerken. Desondanks toch gewoon in de trein gestapt en er in Valkenburg weer uitgestapt. We hadden wat rondgelopen en merkten dat Valkenburg toch wel weer anders was dan Maastricht. Al snel kwamen we bij een grot uit en we kwamen erachter dat we gewoon een awesome timing hadden omdat over 10 minuten de volgende rondleiding met het treintje zou gaan gebeuren. Dus besloten we onszelf cultureel en historisch te verrijken door een treintour door de Gemeentegrot te maken. Het was heel leuk, interessant en gezellig, maar toen we uit de grot kwamen was het echt aan het stortregenen. Wij dus een cafétje ingedoken en na een kop chocomel nog wat rondgelopen, maar toch maar snel besloten weer terug naar huis te gaan.

Liefs Janneke

P.S.
Voor wie mijn adres vergeten was:
Batterijstraat 61 B01
6211 SG
Maastricht

  • 05 Maart 2012 - 06:01

    Lieske:

    HOOOI!
    ik heb t al gelezen hoor!
    handig, dat je je adres opnieuw geeft :p
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

United World College Maastricht 1

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Stuffffff

25 Februari 2012

THIMUN, sneeuw en carnaval

26 December 2011

December

28 November 2011

Thanksgiving

13 November 2011

Italiaa, Halloween&Carnaval
Janneke

Hallo en welkom, In maart en april 2019 zal ik voor mijn coschap sociale geneeskunde 8 weken in Ramaiah Medical College, Bangalore, India mijn coschap lopen en jullie middels dit platform proberen op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Liefs!

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 25588

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 29 April 2019

Coschap sociale geneeskunde India

31 Augustus 2011 - 07 Juli 2012

United World College Maastricht 1

29 Augustus 2012 - 17 Juni 2012

United World College Maastricht 2

Landen bezocht: