Vanallesennogwat - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu Vanallesennogwat - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu

Vanallesennogwat

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 Oktober 2011 | Nederland, Maastricht

Hoihoi allemaal,

Dit is een korte blog, 1, omdat ik niet zo veel te melden heb en 2, omdat ik morgen naar Italiaaa ga, en nog wat klaar moet maken.

Well, maandag waren Jane, Jitske en Alies voor een dagje shoppen in Maastricht. Natuurlijk hebben we gezellig (en lekker) gegeten op één van de vele terrasjes aan het Vrijthof, het was leuk meiden! :)

Even ter info: Met mijn zieke roommate is alles ongeveer weer zoals het hoort te zijn. Ze heeft alleen nog een blauw oog, maar dat trekt vanzelf weg.

Dinsdag was een vrij bijzondere en intense dag. Dinsdag werd Gilad Shalit vrijgelaten. Dat was toch wel bijzonder. Hier op UWCM zijn best veel Arabs, maar ook wat Israëli’s. Dus het was erg raar. In assembly zei een van de Arabs dat hij blij was om vandaag en wat er gebeurd was, en dat hij graag zijn vreugde met ons wilde delen. Tijdens dinner zeiden de Israëli’s wat zij van de kwestie vonden en wat ze erbij voelden. Extra apart is dat Keren (mijn roommate) uit Israël komt, en dat zij zich best wel betrokken voelt. In onze kamer hebben we er dan ook best wel lang over gepraat die avond, en toen later Ahmad binnenkwam hebben we het ook nog gehad over de situatie in het algemeen in het Midden-Oosten, dat was echt heel interessant, een ander woord heb ik er eigenlijk niet voor, leuk kan je het niet echt noemen.

Via via hadden we gehoord dat mr. Pak van TOK op woensdag ons zou beoordelen op onze paragraph (het stukje wat we elke week schrijven en inleveren over een bepaald stuk gelezen tekst). Dus dat was even schrikken omdat op zich iedereen toch wel goede cijfers wil halen en zeker een goed eerste indruk wil maken. Uiteindelijk ging het wel redelijk met mijn stukje, hoewel ik het wel lastig vond onder woorden te brengen wat ik nou eigenlijk precies in mijn hoofd had. Helemaal omdat het stuk tekst de Meno van Plato was, dus erg verwarrend.

Donderdag was het tijd voor de schoolfoto’s. Supergrappig natuurlijk, schoolfoto betekent in elke cultuur wat anders, dus er waren een aantal jongens in pak naar school. Niks mis mee natuurlijk, het was wel bijzonder, helemaal omdat ikzelf die perceptie van een schoolfoto niet heb.

Dit weekend was super, ik ben thuis geweest, lekker met mam, pap en Steef, heerlijk gegeten, uitslapen en vooral weinig gedaan. Ik vond het erg leuk en gezellig, en het was dan ook erg raar om maandagmiddag terug te komen in een bijna leeg boardinghouse. Op ongeveer 20 mensen na was er helemaal niemand! Ook mijn kamer was leeg, heel vreemd.

Vandaag was het plan om veel huiswerk te maken, IA’s te doen en met een leeg hoofd van de vakantie te gaan genieten. Maar zoals veel plannen die gemaakt worden op een UWC (as so I think) kwam daar niet heel veel van terecht. Ik heb wel m’n scheikunde een soort van afgemaakt, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, als de tijd het toelaat...

Morgen dus naar Italiaaa, ik heb er veel zin in, maar ben ook erg benieuwd of het allemaal goed zal gaan, een groep van 13 (op één na niet-Italiaans-sprekend) jongeren. We zien het wel. Nu snel naar bed, morgen om kwart over 5 's ochtends vertrekken... Maar helaas, als ik terugkom op maandagavond ligt er toch nog wat werk op me te wachten, Maths homework, donderdag een Bio IA en vrijdag een Physics test. Maar ach, dat is pas het begin van het IB, en eigenlijk heb ik er niet extreem veel moeite mee.

Liefs,
Janneke

  • 25 Oktober 2011 - 21:44

    Lieske:

    Hey Jannek,
    vet veel plezier in la bella Italia!!
    xx

  • 26 Oktober 2011 - 06:32

    Romy:

    Heel veel plezier!!!

    xx

  • 26 Oktober 2011 - 11:30

    Myrthe:

    zucht...
    ik verlang ook naar Italie,
    hier zittend in de docu:p
    Liefs

  • 28 Oktober 2011 - 12:14

    Myrthe:

    Noodtoestand in italie uitgeroepen vanwege de hevige regenval!! be je veilig en droog?
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

United World College Maastricht 1

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Stuffffff

25 Februari 2012

THIMUN, sneeuw en carnaval

26 December 2011

December

28 November 2011

Thanksgiving

13 November 2011

Italiaa, Halloween&Carnaval
Janneke

Hallo en welkom, In maart en april 2019 zal ik voor mijn coschap sociale geneeskunde 8 weken in Ramaiah Medical College, Bangalore, India mijn coschap lopen en jullie middels dit platform proberen op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Liefs!

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 25588

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 29 April 2019

Coschap sociale geneeskunde India

31 Augustus 2011 - 07 Juli 2012

United World College Maastricht 1

29 Augustus 2012 - 17 Juni 2012

United World College Maastricht 2

Landen bezocht: