o.a. Voetbal en tango - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu o.a. Voetbal en tango - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu

o.a. Voetbal en tango

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Oktober 2011 | Nederland, Maastricht

Hoihoi allemaal,

Allereerst superbedankt voor jullie reacties op m’n blog, erg leuk om te lezen, ook al kan ik me voorstellen dat het lastig is erop te reageren :)

Vorig weekend helaas geen blog, er gebeurde zo veel dat ik gewoon even geen tijd kon vinden om m’n blog te maken. Maar deze week dus wel.

Vorige week vrijdag waren de wedstrijden Nederland-Moldavië, en Kazachstan – België. Dat moest natuurlijk gekeken worden in de commonroom (genaamd ’t Grotje trouwens). Om het helemaal Nederlands te maken had iemand een kilozak chocoladepepernoten gekocht, en met een paar mensen zwaaiend met vlaggetjes was het erg gezellig. Na de wedstrijd gingen we door met House. Er zijn hier een paar mensen echt gewoon verslaafd aan House. Elke avond doen ze een soort van House-marathon, maar in het weekend is het echt extreem. Dan gaat dat door tot 2 uur ’s nachts. Helaas zitten onze ramen boven het raam van ’t Grotje, dus als ze het raam daar open hebben staan, kunnen we meegenieten van House. Vandaag op de housemeeting is daar wat over gezegd, en dus heb ik er nu (even) geen last van.

Zaterdag was Melissa jarig, en de Latino’s hadden haar onder haar raam een soort van serenade gegeven ofzoiets, iets Latino achtigs :P
Zaterdagavond was er een proefles Argentijnse tango. Met ongeveer 12 mensen zijn we daarheen gegaan. Super grappig: de uitleg werd gegeven in het Spaans (de helft van ons was Spaanssprekend), en de mevrouw kon het een beetje vertalen in het Nederlands. Dus voor mij geen probleem, maar dan zijn er altijd nog een paar die geen Spaans en geen Nederlands spreken, haha dus uiteindelijk toch nog vertalen. Dat was van de week ook een paar keer: mensen die met brieven bij me komen om te vragen wat erin staat.
Na de tango waren er een aantal mensen in de commonroom Scream 4 aan het kijken. Dat had ik beter over kunnen slaan. Het was écht eng. Elke keer als ik aan de muziek hoorde dat het weer eng werd dook ik weg. Uiteindelijk bleek dat het toch nog nut gehad had, deze week moest ik namelijk een Engels essay inleveren over je pet peeve (iets dat je irriteert), of je angst. Tadaaa. Genoeg inspiratie door de film.

Oja, die vrijdag had ik een wiskunde test. Het was bijna allemaal review, maar uiteindelijk haalde ik 61%. Ik twijfelde al of ik in Higher Level Maths wilde blijven, maar nu was het wel duidelijk. Ms. Currie zei dat je als je ongeveer 60 % had wel kon blijven, maar dat het moeilijk zou worden en veeeeeel tijd zou kosten. En omdat ik alle drie de sciences heb, vond ze het geen probleem om mij te laten droppen naar Standaard level. (Al moet dat eerst nog wel goedgekeurd worden.) Omdat je in het IB 3 vakken op higher level moet hebben, en ik wiskunde naar standaard wil droppen, moest ik een andere higher nemen. Dus kon ik kiezen uit mijn 3 standaard level vakken: Engels A, Frans B of Natuurkunde. Dat laatste ging hem sowieso niet worden, en om één van de 2 talen op higher te doen was wel mogelijk, maar zou ook lastig worden. Dus, jammer genoeg, laat ik Frans nu vallen, en neem in plaats daarvan Nederlands A op higher level. Misschien is dat niet zo’n uitdaging omdat ik VWO 5 al gehad heb, maar dan heb ik in ieder geval genoeg tijd om m’n sciences te doen. En ik heb dan nog altijd ook Engels A (wat meer een uitdaging is).

Ook niet heel onbelangrijk: Ik ga meedoen aan THIMUN! :D Dinsdag hadden we de eerste meeting, waarin we een voorkeur voor een commissie uit gingen zoeken.
Woensdag was het de dag dat zoveel jaar geleden Columbus Amerika ‘ontdekte’. De latino’s hadden een presentatie voorbereid met wat informatie, en ons een (naar mijn idee indrukwekkend) filmpje laten zien. Dit is de link: http://www.youtube.com/watch?v=Fm6ZD20CrZk
Daarna tijdens de break stonden ze met posters en muziekinstrumenten, allerlei dingen uit hun land om er wat over te vertellen. Op dat moment had ik wel echt een heel erg UWC gevoel. Echt tof.

Gisteren heb ik vrij weinig gedaan. Vroeg (in vergelijking tot anderen) opgestaan om een rondje te rennen, en daarna veel huiswerk gemaakt. Huiswerk is hier anders dan op het JA. Het is niet van: maak opdracht 1 tot en met 5, maar het is: schrijf een essay van 600-800 woorden over onderwerp x. Of: lees pagina 1-14 en schrijf er een paragraaf over (wat elke week het geval is bij TOK). Het is een uitdaging, maar wel leuk en leerzaam.

Eigenlijk stond er vandaag ook huiswerk op de planning, maar deze dag verliep helaas niet zoals ik gepland had. Gisteren voelde één van mijn roommates zich niet zo lekker, dus die was vroeg naar bed gegaan. Maar vanochtend is ze flauwgevallen in de badkamer. Ze kwam eruit, zo wit als een doek, dus wij gelijk de houseparent gehaald, en de dokter gebeld. Om een lang verhaal kort te maken: We zijn naar het ziekenhuis geweest, maar so far konden ze niks vinden. Morgen gaat ze weer, en dan kijken we wat het is. Toen we terug kwamen uit het ziekenhuis was ik door alles wat er gebeurd was ook erg moe, dus voor het eten nog even een uur geslapen. Vandaag proberen toch maar op tijd naar bed te gaan en morgen kijken wat de dag ons brengt.

Oja, nog één leuk ding om m’n blog mee af te sluiten: Gisteren heb ik mijn tickets geboekt. Om in de herfstvakantie. Naar Italië te gaan! :D Wat we precies gaan doen komt volgende week wel, maar we gaan in ieder geval het Adriatic College bezoeken! :)

Liefs,
Janneke

  • 17 Oktober 2011 - 08:39

    Romy:

    Oeh italie, vet cool! :)
    Wens je roommate maar beterschap!

    Xxx Romy

  • 23 Oktober 2011 - 16:13

    Myrthe:

    Hee Honey
    Blij te lezen dat je het zo leuk hebt!!
    ik hoop dat ik je snel weer spreek:p
    liefs

  • 23 Oktober 2011 - 19:07

    Lieske:

    Hey Jan,
    sorry dat ik het nu pas lees, maar ik had het een beetje druk met surprisevakanties enzo...
    VET COOL DAT JE MEE MAG DOEN AAN HET THIMUN!!
    ik moet jou trouwens die foto's van Melissa met de konijnen nog sturen... dat ga ik zo doen... tenzij ik het weer vergeet, maar goed.
    Dikke Kus,
    Lieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

United World College Maastricht 1

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Stuffffff

25 Februari 2012

THIMUN, sneeuw en carnaval

26 December 2011

December

28 November 2011

Thanksgiving

13 November 2011

Italiaa, Halloween&Carnaval
Janneke

Hallo en welkom, In maart en april 2019 zal ik voor mijn coschap sociale geneeskunde 8 weken in Ramaiah Medical College, Bangalore, India mijn coschap lopen en jullie middels dit platform proberen op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Liefs!

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25588

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 29 April 2019

Coschap sociale geneeskunde India

31 Augustus 2011 - 07 Juli 2012

United World College Maastricht 1

29 Augustus 2012 - 17 Juni 2012

United World College Maastricht 2

Landen bezocht: