Brandalarm en vlaaaaaaaaai - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu Brandalarm en vlaaaaaaaaai - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Janneke Groot - WaarBenJij.nu

Brandalarm en vlaaaaaaaaai

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Oktober 2011 | Nederland, Maastricht

Hoihoi allemaal!

Deze week begon goed, zondagavond om 12 uur, nadat ik mijn blog had geüploaded, ging het brandalarm. Joepie, denken wij, een brandoefening, maar waarom dat nou op zondagavond om 12 uur ’s nachts moet?? Een aantal mensen sliepen al. Wij gingen rustig naar beneden, ervanuit gaand dat het een oefening was. Maar toen we beneden kwamen werd al gauw duidelijk dat het geen oefening was. Er was iets op verdieping -1, in de kelder dus. Toen ze gingen kijken bleek het te gaan om een knop bij de lift. Niet de emergency knop in de lift, maar naast de liftknop is er een rood hokje, zo een waar je normaal het glas bij moet inslaan om hem af te laten gaan. Alleen deze had er geen glas voor. In ieder geval zaten alle boarders maandagochtend half slapend in de klas, dat was geen geweldige nacht.

Woensdag was het ‘Shana Tova’ (ik hoop dat ik het goed schrijf), het Joods nieuwjaar. Dus de Israëli hadden wat dingetjes voorbereid in school; appeltjes met honing, hoe je naam en ‘gelukkig nieuwjaar’ te schrijven in het Hebreeuws en je kon een boodschap schrijven of kleuren in een duif die ze dan op een groot poster plakten. Ik vond het leuk.
Die middag hadden we een meeting van MUN: het Model United Nations. Dit jaar mogen er aan de THIMUN alleen year 12 meedoen, het jaar waar ik in zit dus. Het probleem is dat er 12 mensen mee mogen doen, en er zijn 36 mensen die mee willen doen, dus we moesten een motivatie schrijven. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me echt super!

Op zich gaat het gewoon verder zoals school gaat. Maar dan toch wel echt anders. Elke dag gebeurt er wel iets aparts. Zo had ik donderdagmiddag een interview voor de leerlingenraad alias ‘student council’. Ik denk niet dat dat erg goed is gegaan, maar dat zien we wel. Aanstaande donderdag en vrijdag gaat de hele school stemmen op een voorzitter en een vice-voorzitter van het student council, en als dat Ryan wordt (die zit in mijn formclass) dan heb ik nog kans om er in te komen, maar anders niet. Ze willen namelijk van elke formclass een vertegenwoordiger. Beetje ingewikkeld om uit te leggen.
Na dat interview (was om 4 uur, hele school leeg) bleven we nog even hangen om te horen hoe het de anderen vergaan was. Daarna ging ik op zoek naar Mac, onze conciërge, om een kluis open te maken. Steph (Australie) was namelijk eerder op de dag met migraine naar huis gegaan, dus had ze op facebook gevraagd of we nog wat spulletjes van haar mee konden nemen. Grappig genoeg was Mac taart aan het eten, en wij natuurlijk vragen: is er nog meer taart? :P Dus hij ging kijken (bleek een of andere meeting van UWC Internationaal bij ons op school geweest te zijn) en toen kwam hij terug met een kar met alles bij elkaar opgeteld één hele vlaai! En dat mochten we hebben! :D :D Mjammjam, want iedereen weet hoe lekker Limburgse vlaaien zijn! ;)

Toen kwam ik ook een paar leden van het Nederlandse Nationaal Comité tegen, en die hebben ’s avonds bij ons in het boardinghouse gegeten, samen met nog heel wat leden van andere Nationale Comités.

Vrijdag was het Staff Study Day, dus waren we vrij! Ik ben samen met Melissa (Mexico) lekker voor een weekendje naar huis geweest. Op de weg naar Tuitjenhorn eerst nog even naar Amsterdam (natuurlijk), en zaterdag genoten op het strand. Zondag voordat we weer teruggingen nog bij Lieske geweest :D Melissa heeft nu op klompen gelopen, een konijn vastgehouden, venkel gegeten en een appel uit een appelboom geplukt en gegeten ;) (De kaas thuis vond ze trouwens veel lekkerder dan in het boardinghouse, wat hij ook is: Go Beemsterkaas! :P ) En ook veel geslapen, want dat doen we hier niet overdreven veel. Heerlijk uitgerust dus en omdat het met de treinen een drama was, 4 keer overstappen en ook nog een stuk met de NS-bus, hebben mijn geweldige mam en pap ons teruggebracht naar Maastricht! Danku! :D (Daarom dit keer dus geen blog op zondag, maar op maandag.)

Vandaag waren er op school allemaal Amerikaanse universiteiten om mee te praten, waaronder Princeton. Ik wil eigenlijk niet in de US studeren, omdat ik dan (naar wat ik nu weet) eerst 2 tot 4 jaar pre-medschool/biologie moet doen, en daarna nog 6 jaar medicijnen doen. Dat is wel een beetje lang, dus ik heb wel wat gezellig staan te praten, maar niet echt op interview ofzo (wat de 2e jaars wel deden).

Dit is mijn eerste blog in oktober, dat betekent dus dat we er nu precies één maand zitten, maar het voelt (voor iedereen) al als veel langer. Ik geniet hier echt!

Als laatste wil ik iedereen die mijn blog leest uitnodigen erop te reageren! Ik vind het echt heel leuk om te zien wie mijn blog leest en wat jullie ervan vinden! (En dat motiveert me weer om de volgende week weer een blog te schrijven.)

Liefs,
Janneke

  • 03 Oktober 2011 - 18:07

    Manou:

    Alsjeblieft, Janneke, een reactie van mij. Ik lees je blog altijd en vind het ook superleuk, maar reageer meestal niet omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Ik vind het echt supertof om te lezen wat je allemaal doet en waar je mee bezig bent, terwijl je eigenlijk maar een half uurtje van mij vandaan bent. Heel veel plezier met alles wat je gaat doen, en ik hoop dat je motivatie voor MUN goed genoeg was!
    Knuffel, Manou

  • 03 Oktober 2011 - 18:17

    Romy:

    Haai Janneke,
    Top dat je het nog steeds zo leuk hebt!! Ik hoop ook dat dat zo zal blijven! :D

    Haha, jij hebt tenminste een brandalarm, Lieske Elles en ik gaan steeds dood als er brandalarm is op school, want op de een of andere manier zitten we altijd in J, en daar gaat hij gewoon niet af, al een paar jaar niet XD
    Lekker weer dan!

    Xx Romy

  • 03 Oktober 2011 - 18:42

    Lieske:

    Hoi Janneke, ik heb je blog gelezen. Echt vet leuk XD
    Zoiets?
    Het was vet gezellig dat je er weer was, en veel succes met al de dingen waar je je voor ingeschreven hebt, het lukt vast heel goed!!
    xxx

  • 03 Oktober 2011 - 19:05

    Sandra:

    Eey,
    Mooi dat je het nog steeds erg leuk vind!!,
    veel plezier nog de komende tijd, en ik vind het erg leuk om te lezen hoe het met je gaat
    xx

  • 03 Oktober 2011 - 19:34

    Roos:

    Ik blijf ook trouw reacties plaatsen, hihi. Ik word steeds een stukje jaloerzer, maar over studeren in de US, ik ga mijn best doen om volgend jaar een jaar in de US te studeren!

  • 03 Oktober 2011 - 19:51

    Lian:

    Haha, brandalarm, dat herken ik helemaal, we hebben al zo'n 3 keer brandalarm gehad in ons huis omdat iemand zo stom was om er iets tegenaan te gooien ofzo, echt heel irritant als je net in bed ligt of huiswerk aan het maken bent maargoed... Super leuk om je blog te lezen en ik blijf je natuurlijk trouw volgen!

  • 04 Oktober 2011 - 18:41

    Hannie:

    Als je een medestudente uit Mexico een weekend over de vloer krijgt voelt het voor mij ook alsof ik deel uitmaak van de gedachte achter UWC. Je verplaatsen in een ander creeert meer begrip voor de leefwereld van de ander. Het was gezellig. Janneke ik heb weer genoten van je piano en vioolspel en je gezellige geklets. En nu ook weer van je blog. See you on skype... grz Hannie

  • 05 Oktober 2011 - 02:11

    Lizette:

    Heeee!
    Je hebt geen idee hoe jaloers ik ben op je weekendje naar huis en eigenlijk voornamelijk de kaas want die is hier echt niet te eten.
    Ik lees je blogs altijd met veel plezier, want hoe gaaf is het dat UWCs overal hetzelfde zijn?
    Bedankt voor je reactie op mijn blog, ik ga ontbijten ;)
    xx

  • 06 Oktober 2011 - 14:45

    Janneke Groot:

    Dankjulliewel voor jullie reacties! :D Echt leuk om te lezen dat jullie met me mee leven en het leuk vinden te lezen wat ik doe! Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is te reageren, maar bedankt in ieder geval!

  • 07 Oktober 2011 - 15:34

    Machteld:

    Wat super leuk allemaal meis!
    Goed te lezen dat je het daar naar je zin hebt!
    Geniet ervan!
    Liefs Machteld

  • 07 Oktober 2011 - 21:38

    Moeder Van Lizette:

    Ik lees ook regelmatig de blogs van de andere UWCers ...Leuk dat je blogt en ga vooral door, wij ouders lezen her en der wat mee..... ja en toen zag ik dat Lizette de kaas meer mist dan mij :-(
    veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

United World College Maastricht 1

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Stuffffff

25 Februari 2012

THIMUN, sneeuw en carnaval

26 December 2011

December

28 November 2011

Thanksgiving

13 November 2011

Italiaa, Halloween&Carnaval
Janneke

Hallo en welkom, In maart en april 2019 zal ik voor mijn coschap sociale geneeskunde 8 weken in Ramaiah Medical College, Bangalore, India mijn coschap lopen en jullie middels dit platform proberen op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Liefs!

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 25588

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 29 April 2019

Coschap sociale geneeskunde India

31 Augustus 2011 - 07 Juli 2012

United World College Maastricht 1

29 Augustus 2012 - 17 Juni 2012

United World College Maastricht 2

Landen bezocht: